لوله فولادی انواع مختلفی دارد. معمولا یک لوله فولادی از ترکیب چندین فلز ساخته می شود. هر لوله فولادی با توجه به میزان عناصر تشکیل دهنده و درصد هر یک از عناصر دارای ویژگی‌ های متفاوتی است. این ابزار را می توان با توجه به نوع عناصر تشکیل دهنده دسته بندی کرد و هر کدام را در زمینه خاصی به کار گرفت. لوله فولادی کربنی یکی از انواع لوله های فولادی است و همان طور که از نام ان پیداست، عنصر غالب در این نوع لوله فولادی، کربن است.

معرفی لوله فولادی کربنی

لوله های فولادی کربنی با ماشین ابزار مخصوص کشیده یا نورد می شوند. دیواره های داخلی و خارجی لوله فولادی کربنی صافی و دقت ابعادی بالایی دارند. فرایند عملیات حرارتی روشن حفاظت از خلاء باعث می شود که دیواره های داخلی و خارجی لوله فولادی بدون درز دقیق فاقد لایه اکسید باشند. کاملاً با فشار بالا مقاوم است. استحکام کششی، مقاومت در برابر ضربه و سایر خواص مکانیکی، لوله فولادی کربنی را متمایز می کند.
با استفاده از مواد شوینده با راندمان بالا و شستشو با فشار بالا، دیواره های داخلی و خارجی لوله فولادی را می توان تمیز کرد. همین طور این لوله فولادی، با روغن ضد زنگ برای پیشگیری و درمان اکسایش پوشانده شده است. این روغن هر دو سر را برای جلوگیری از گرد و غبار پوشش می دهد. فولاد کربنی طبق استاندارد DIN 10020 به عنوان فولاد با کیفیت بدون آلیاژ نیز شناخته می شود. با درصد کربن بالاتر، فولاد دیگر نمی تواند آهنگری شود و به عنوان چدن شناخته می شود.

لوله فولادی کربنی

عناصر تشکیل دهنده لوله فولادی کربنی

  • منگنز
  • نیکل
  • کروم
  • کربن
  • گوگرد
  • فسفر
  • سیلسیوم

لوله ها و اتصالات کربن فولادی برای مدارهای بسته

لوله ها و اتصالات ساخته شده از فولاد کربنی اغلب در سیستم های گرمایشی و سیستم های آب خنک کننده استفاده می شود، زیرا اتصالات و لوله‌های فولاد کربنی برای این کاربردها مناسب هستند. ما نشان می دهیم که چگونه یک نصب ایمن و بادوام را می توان به راحتی اجرا کرد. این ابزار از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. هر کسی که چند نکته مهم را رعایت کند، یک فولاد الیاژی ایده‌آل برای همه سیستم‌های بسته خواهد داشت، از جمله سیستم های لوله کشی بدون ورود دائم یا منظم اکسیژن. همین طور نباید ضربات سنگینی به این لوله ها وارد کرد. نکته مهم دیگر عدم استفاده از این لوله ها تحت فشار بالاست.

نگهداری و حمل و نقل لوله و اتصالات کربن استیل

ذخیره سازی خشک لوله ها و اتصالات ساخته شده از فولاد کربنی برای نصب طولانی مدت ضروری است. از ذخیره سازی روی زمین باید اجتناب شود. پوشاندن با فویل نیز می تواند عواقب نامطلوبی داشته باشد، زیرا باعث میعان می شود. برای حمل و نقل از وسیله حمل و نقل بسته استفاده کنید. اگر تمیز و خشک نگهداری شود، نگهداری در تماس با فلزات دیگر امکان پذیر است، اما در هر حال بهتر است فلزات گرانبها را جداگانه نگهداری کنید. نگهداری و ذخیره سازی لوله فولادی کربنی در محل ساخت و ساز با شرایطی که گفته شد بلامانع است.

قیمت لوله فولادی کربنی

منطقه کاربرد لوله فولادی کربنی

سیستم های لوله کشی ساخته شده از فولاد کربن برای کلیه خطوط داخلی در سیستم های بسته بدون هیچ مشکلی قابل استفاده است. سیستم های آب خنک کننده بسته را می توان با لوله ها و اتصالات کربن استیل نیز نصب کرد. این به این معنی است که در محیط مورد استفاده از فولاد کربن نباید اکسیژن وجود داشته باشد.
برای جلوگیری از آسیب خوردگی قطعات ساخته شده از فولاد بدون آلیاژ، بخاری ها باید تا حد زیادی بدون اکسیژن کار کنند. اگر خطر رسوب آب روی لوله وجود داشته باشد، سیستم باید با یک پوشش ضد خوردگی مطابق با AGI Q 151 محافظت شود. همچنین در صورتی که خط لوله در کف یا بنایی مرطوب گذاشته شده باشد باید به طریق گفته شده عمل کرد. مدارهای گرمایش و سرمایش به عنوان یک سیستم لوله کشی بسته با مخزن انبساط بسته باید طراحی شود. لوله فولادی کربنی را نباید در معرض گازهای قابل اشتعال نصب کرد. زیرا اتصالات کربن فولادی برای تاسیسات گاز در اکثر کشورها تایید نشده است.
در صورت امکان، اتصالات رادیاتور نباید از کف به سمت بالا هدایت شود، بلکه باید مستقیماً از طریق جعبه اتصال دیواری با محافظ تراکم یکپارچه به دیوار وارد شود. اگر قصد استفاده از این ابزار روی محیط صاف را دارید در صورت هموار کردن یا قرار دادن زیر کف، اتصالات پرس و بخش های لوله ساخته شده از لوله سیستم گالوانیزه خارجی باید با محافظ خوردگی اضافی مناسب ارائه شود.

کاربرد

از کاربرد لوله فولادی کربنی می توان در صنایع مختلف اعم از صنایع غذایی و کارخانجات صنعتی دیگر مانند موارد زیر نام برد:

  • ساختمان سازی
  • تاسیسات دریایی
  • کشتی سازی
  • تولید خودرو و قطعات خودرو
  • قطعات ماشین الات و دستگاه های صنعتی
  • ساخت پل

بررسی لوله فولادی کربنی

نصب و راه اندازی

قبل از راه اندازی، سیستم باید شستشو شود. با این کار کثیفی های شل و اجسام خارجی که در هنگام مونتاژ وارد سیستم می شوند از بین می برد. در تمامی موارد شستشو و راه اندازی سیستم باید طبق مشخصات سازنده انجام شود. برای دستورالعمل‌های راه‌اندازی و شستشو می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. اکثر سیستم‌های لوله‌کشی فولاد کربنی از بیرون یا در هر دو طرف گالوانیزه می‌شوند (نه برای گرمایش). بنابراین این سیستم ها برای نصب در اتمسفرهای گرم و خشک مناسب هستند. اگر سطح لوله فولادی پس از آن به سرعت خشک شود، مرطوب کردن مختصر تاثیر منفی ندارد.

تفاوت فولاد ضد زنگ با فولاد کربنی چیست؟

تفاوت اصلی بین لوله فولادی کربنی و لوله فولادی ضد زنگ (استنلس استیل) این است که فولاد کربنی عمدتاً از کربن و آهن تشکیل شده است در حالی که فولاد ضد زنگ از آهن و کروم تشکیل شده است. فولاد کربنی حاوی حداقل 95 درصد آهن با میزان کربن تا 2 درصد است.

تست فشار صحیح لوله فولادی کربنی چگونه است؟

اولین آزمایش فشار باید با هوای فشرده خشک در مراحل ساخت و ساز مناسب انجام شود. تا زمانی که سیستم راه اندازی نشود، نباید از آب برای آزمایش استفاده کرد.

به ولو آنلاین خوش آمدید!

در ولو آنلاین، با بیش از ده سال تجربه در زمینه تامین ملزومات صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی و دارویی، مفتخر به ارائه بهترین شیرآلات صنعتی هستیم. خدماتی که ما به تمامی مشتریان عزیز خود ارائه می‌دهیم:

  • کیفیت برتر: تمامی محصولات ارائه شده از بهترین مواد ساخته شده و با استانداردهای صنعتی رعایت شده‌اند. ما از کیفیت بالا و عمر طولانی محصولاتمان اطمینان داریم.
  • خدمات اطلاع رسانی: ما به شفافیت اهمیت می‌دهیم و به شما اطلاعات دقیق و سریع در مورد محصولاتمان ارائه می‌دهیم تا شما تصمیم درستی بگیرید.
  • ارسال سریع: تعهد ما به ارسال سریع و به تمامی نقاط کشور به شما اطمینان می‌دهد که پروژه‌هایتان به موقع تحویل داده شوند.

آیا آماده‌اید تا تجربه‌ای جدید از خرید شیرآلات صنعتی را تجربه کنید؟ با ولو آنلاین تماس بگیرید و ببینید چگونه می‌توانیم به شما در اجرای پروژه‌هایتان کمک کنیم. همچنین، از تخفیفات و پیشنهادهای ویژه ما بهره‌مند شوید.