الیاژ به معنی ترکیب است و هر زمان که برای فلزات از پسوند الیاژ استفاده شود به این معنا است که ان فلز از آلیاژ چندین فلز به دست آمده است. از زمانی که آلیاژ فلزات به دست آمدند و کشف شد که ترکیب چندین فلز می تواند بر بهبود کارایی وسایل و تجهیزات تاثیر بگذارد، رشد و پیشرفت در عرصه فناوری افزایش پیدا کرد، مثل استفاده از آلیاژ فلزات برای ساخت لوله های فولادی. لوله فولادی آلیاژی از چندین عنصر مختلف ساخته شده است و میزان کم و زیاد بودن هر عنصر در ویژگی کلی آن لوله تاثیر می گذارد.
لوله فولادی آلیاژی هم در داخل ایران و هم در خارج از ایران تولید می شود و می توان با توجه به کیفیتی که دارند آنها را تهیه کرد و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد، اما پیش از اقدام برای تهیه با کارشناسان این زمینه مشاوره داشته باشید تا خرید بهتری را تجربه کنید.

لوله فولادی آلیاژی

کاربردهای لوله فولادی الیاژی

از لوله فولادی الیاژی استفاده های گوناگونی می شود که مهم ترین آنها در کارخانجات است. برای نصب دستگاه ها و ارتباط بخش های مختلف دستگاه ها با یکدیگر می توان از این ابزار استفاده کرد، چرا که این لوله ها توانایی عبور هر گونه سیالی، اعم از جامد و مایع گاز را دارا هستند و تمامی ذرات با هر ابعادی را نیز می توان به وسیله این لوله ها منتقل کرد.
دیگر کاربرد لوله فولادی آلیاژی برای انتقال نفت و گاز و استفاده در تاسیسات پالایشگاه ها است. با توجه به اینکه در نیروگاه های بزرگ و پالایشگاه های کلان حجم عظیمی از سوخت های مختلف روزانه در حال جا به جایی هستند بایستی از لوله ای استفاده شود که با این سوخت ها واکنش شیمیایی نداشته باشند. به همین دلیل لوله های آلیاژی در این موارد گزینه مناسبی هستند. این ابزار، با توجه به نوع فلزاتی که در ساختار آن به کار برده شده است محدوده دمایی چهارصد تا پانصد درجه سانتی گراد را تحمل می کند.
مهم ترین استفاده از لوله فولادی الیاژی برای ساختمان سازی و معماری است. می توان توسط این لوله ها بسیاری از تاسیسات زیر بنایی ساختمان ها را بهینه کرد. این ابزارها تحمل بالایی در برابر فشار وسایل و ساختمان دارند. خطوط انتقال لوله آب و گاز در داخل ساختمان ها و دکوراتیو کردن تراس ها از کاربردهای اصلی لوله های فولادی است.

تاثیر هر فلز روی لوله فولادی الیاژی

همان طور که گفته شد، هر عنصری از فلزات می تواند تاثیر متفاوتی روی لوله فولادی آلیاژی داشته باشد. در این قسمت به تاثیر برخی فلزات پرکاربرد در ساخت لوله فولادی آلیاژی می پردازیم. استفاده از عناصر سیلیکون، کروم، بور و نیکل باعث افزایش مقاومت لوله می شود. به همین دلیل اگر لوله فولادی آلیاژی را برای محیطی خریداری می کنید که فشار زیادی بر لوله وارد می شود حتما مطمئن شوید که در ساختار لوله فولادی، یکی از این عناصر به کار گرفته شده باشند.
نکته مهم دیگر، استحکام و مقاومت بالای لوله در محیط های با دمایی بسیار زیاد است. در ترکیبات لوله آلیاژی عناصر مولیبدن، تنگستن و کبالت این ویژگی را ایجاد می کنند. در نتیجه نگرانی شما در زمانی که دمای داخلی دستگاه ها یا کارخانه ها افزایش پیدا می کند، کمتر خواهد شد. اگر به عدم اکسایش لوله ها نیز اهمیت می دهید و نمی توانید در زمان های مناسب آنها را پاکسازی یا تعویض کنید، سیلیکون می تواند به شما کمک کند. فلز سیلیکون باعث مقاومت لوله در برابر زنگ زدگی می شود.

لوله فولادی آلیاژی

نکات مهم خرید لوله فولادی آلیاژی

  • توجه به ویژگی های هر نوع لوله فولادی آلیاژی
  • انتخاب نوع درز دار یا بدون درز
  • انتخاب قطر مناسب لوله
  • انتخاب ضخامت مناسب برای لوله
  • تعیین اندازه لوله پیش از سفارش

برای تهیه و خرید لوله فولادی آلیاژی از هر جای ایران می توانید با مجموعه ما ارتباط بگیرید تا در کوتاه ترین زمان عملیات بسته بندی و آماده سازی این کالا را انجام داده و به آدرس درخواستی شما ارسال کنیم.
اگر نمی دانید لوله آلیاژی مناسب برای شما از کدام نوع این لوله ها است، نگران نباشید، چرا که دریافت مشاوره در این زمینه به صورت رایگان انجام خواهد شد و در هر ساعتی برای پرسش و پاسخ می توانید با ما ارتباط بگیرید.

قیمت لوله فولادی آلیاژی

استانداردهای لوله فولادی الیاژی

در ادامه به معرفی استاندارد های لوله فولادی آلیاژی میپردازیم:

استاندارد ASTM A333، ASME SA333

اندازه: 1 / 2 اینچ تا 24 اینچ، * اندازه بیش از 24 اینچ NPS (در صورت درخواست قابل تنظیم است)
زمانبندی: SCH10، SCH 40، SCH 80، SCH 160 تا SCH XXS
مطابق با ANSI B36.10 / ASME B36.10
نوع: جوش داده شده بدون درز
کلاس: کلاس 3 و کلاس 6
مشخصات: ASTM A209 / A209M، ASME SA209

استاندارد ASTM A209 /A209M, ASME SA209

نوع: بدون درز
اندازه: 12.7 تا 127 میلی متر
ضخامت: 0.9 تا 12.7 میلی متر
طول: طول تصادفی تک، طول تصادفی دو برابر یا به عنوان نیاز مشتری.
گواهی‌های آزمایش: گواهی‌های آزمایش مواد (MTC) طبق EN 10204 3.1 و EN 10204 3.2

استاندارد ASTM A335 GR P5، P9، P11، P12، P22، P91، P92.

محدوده اندازه: 1 / 2 اینچ – 30 اینچ
برنامه‌ها: 20، 30، 40، STD، 60، XS، 80، 100، 120، 140، 160، XXS
انتهای لوله: انتهای ساده، انتهای اریب، انتهای رزوه ای، کوپلینگ
طول: تک تصادفی، دو تصادفی و طول برش

استاندارد ASTM A210 / ASME SA210

درجه: A1, C
OD: 12.7 تا 127 میلی متر
WT: 0.9 تا 12.7 میلی متر
نوع تولید: گرم و سرد.
طول: طول تصادفی تکی/ طول تصادفی دو برابر یا به درخواست واقعی مشتری، حداکثر طول 25 متر است.

استاندارد A192 / SA192

اندازه: 1⁄2 اینچ تا 7 اینچ (12.7 تا 177.8 میلی متر)
جدول: 1.79mm-25.4mm
شکل: گرد
نوع تولید: گرم و سرد.
طول: تک طول تصادفی / دو برابر طول تصادفی یا طبق درخواست مشتری

استاندارد ASTM A213

این لوله های فولادی بدون درز، لوله‌های دیگ بخار و لوله‌های مبدل حرارتی را برای خدمات دمای بالا پوشش می‌دهد که به‌عنوان درجه‌های T5، TP304 و غیره تعیین شده‌اند. گریدهای با حرف H در مقایسه با گریدهای بدون H مقاومت پارگی خزشی بالاتری دارند. لوله بدون درز ASME SA213 لوله کروم-مولیبدن با عنصر آلیاژی کروم، مولیبدن است.

استاندارد ASTM A179 / ASME SA179 در لوله های بدون درز سرد و کم کربن

قطر خارجی موجود: 1 / 8 اینچ تا 3، که مربوط به 3.2 میلی متر تا 76.2 میلی متر است
ضخامت دیوارهای موجود: 0.5 میلی متر تا 14 میلی متر
طول: 10 فوت، 20 فوت، 40 فوت یا طول سفارشی

به ولو آنلاین خوش آمدید!

در ولو آنلاین، با بیش از ده سال تجربه در زمینه تامین ملزومات صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی و دارویی، مفتخر به ارائه بهترین شیرآلات صنعتی هستیم. خدماتی که ما به تمامی مشتریان عزیز خود ارائه می‌دهیم:

  • کیفیت برتر: تمامی محصولات ارائه شده از بهترین مواد ساخته شده و با استانداردهای صنعتی رعایت شده‌اند. ما از کیفیت بالا و عمر طولانی محصولاتمان اطمینان داریم.
  • خدمات اطلاع رسانی: ما به شفافیت اهمیت می‌دهیم و به شما اطلاعات دقیق و سریع در مورد محصولاتمان ارائه می‌دهیم تا شما تصمیم درستی بگیرید.
  • ارسال سریع: تعهد ما به ارسال سریع و به تمامی نقاط کشور به شما اطمینان می‌دهد که پروژه‌هایتان به موقع تحویل داده شوند.

آیا آماده‌اید تا تجربه‌ای جدید از خرید شیرآلات صنعتی را تجربه کنید؟ با ولو آنلاین تماس بگیرید و ببینید چگونه می‌توانیم به شما در اجرای پروژه‌هایتان کمک کنیم. همچنین، از تخفیفات و پیشنهادهای ویژه ما بهره‌مند شوید.