گلوب ولو فلنجی یا همان شیر های کروی یکی از شیر های صنعتی هستند که دارای حرکت خطی می باشند. این قبیل شیر ها برای کنترل و قطع یا وصل نمودن جریان سیال در صنایع گوناگون به صورت گسترده به کار برده می شود. در گلوب ولو فلنجی از طریق بالا و پایین رفتن شفت، جریان سیال نیز در درون شیر تنظیم‌ می گردد. بنابرین دیسک در درون به چرخش در می آید.
در گلوب ولو فلنجی، شیر ها هم به صورت موازی و هم به صورت مایل طراحی می گردند. معمولا این قبیل شیر ها برای قطع کردن یا وصل نمودن و یا حتی کنترل جریان نفت، گاز و… در سیستم ها و صنایع گوناگون به کار برده می شود.

آشنایی با گلوب ولو فلنجی

همانطور که از نام گلوب ولو پیداست، در این نوع شیر ها برای اتصال به لوله از فلنج استفاده شده است و در واقع باید بگوییم که از این‌شیر در صنایع گوناگون استفاده می گردد و در خطوط نیز بهترین استاندارد ها به حساب می آید. برای آب بندی میان فلنج معمولا از گسکت استفاده می شود.
گلوب ولو های فلنجی، دارای آلیاژ های گوناگونی هستند. گلوب ولو برنجی، گلوب ولو کربن استیل، گلوب ولو آلومینیوم، گلوب ولو الوی استیل و.. از جمله گلوب ولو فلنجی هستند که با توجه به شرایط مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت.  در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملتری در خصوص گلوب ولو فلنجی و انواع آن در اختیارتان قرار دهیم.

گلوب ولو فلنجی

گلوب ولو فلنج دار چیست؟

گلوب ولو فلنجی یا شیر کروی فلنج دار به تجهیزاتی میگویند که به عنوان یک نوع شیر کنترلی در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع از شیر های کروی برای وصل و قطع نمودن و همینطور کنترل جریان سیالی که از لوله عبور می کند، استفاده می شود.
شیرهای کروی فلنجی دارای شکل مدوری هستند و این قبیل شیر ها شامل دیسکی می شود که دریچه یا گیت دارند. هنگامی که گلوب ولو در سیستم نصب گردد سیستم فشار با افت مواجه می شود و سطح فشار نیز تا حدی کاهش پیدا خواهد کرد. با این وجود در برخی از سیستم ها که نیازمند کنترل نمودن جریان هستیم و کاهش فشار نیز در این فرآیند اهمیت نداشته، می توان از گلوب ولو فلنجی استفاده نمود.

گلوب ولو فلنجی در صنایع چه کاربردی دارد؟

گلوب ولو های فلنجی در صنایع گوناگونی به کار میرود. لازم به ذکر است که‌ بگوییم این شیر ها قابلیت آب بندی بسیار مناسبی هستند که این قابلیت سبب می شود که شیر برای وصل و قطع نمودن سیال در سیستم نصب گردد.

گلوب ولو چگونه عمل می کند؟

بهترین نمونه ای که از طریق آن می توان نحوه عملکرد گلوب ولو فلنجی را نشان داد شیر های ای هستند. هنگامی که میله یا صفت بالا می رود، شیر آب نیز باز می شده و آب نیز در نهایت از شیر خارج می شود. اما اگر شیر را در جهت مخالف آن بچرخانید، شیر بسته می شود و در واقع ورودی دیگر باز نیست و صفت به سمت پایین خواهد آمد.
توجه داشته باشید تعداد چرخش فلکه شیر مورد نظر می تواند بر حجم آبی که از شیر خارج می شود تاثیرگذار باشد. شیرهای گلوب ولو فلنجی نیز عملکرد مشابهی با شیرهای آب دارند. اگر گلوب ولو فلنجی را کاملا باز کنید، مسلما سیال با بیشترین سرعت از آن عبور پیدا می کند و در صورتی که آن را ببندید گلوب ولو نیز مسیری که سیال از آن عبور می کند را مسدود خواهد کرد.

چرا گلوب ولو فلنج دار بخریم؟

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که مصرف کنندگان با توجه به آن ها ترغیب به خرید گلوب ولو فلنج دار می شوند. این دلایل عبارتند از:

  • قابلیت وصل یا قطع نمودن سریع جریان
  • قابلیت کنترلی بسیار خوب
  • تنوع دیسک، کلاهک و طراحی بدنه
  • قابل نصب به جای چک ولو های قطع کننده

گلوب ولو فلنجیهنگام خرید  به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه فاکتورهایی را بیان می کنیم که در هنگام خرید شیر کروی فلنجی باید به آن ها توجه داشته باشید:

محدودیت در اندازه: در هنگام طراحی و ساخت این شبکه با توجه به فشار داخلی سیال محدودیت هایی در اندازه شیر به وجود می آید. گلوب ولو فلنجی که اندازه ۱۲ اینچ دارد دارای عملکرد قابل قبولی تیز می باشد. شیر هایی که سایز بزرگتری دارند با توجه به اعمال فشار، به آسانی بسته یا باز نمی شود.
ساختار اجرای گلوب ولو فلنجی: هنگامی که برای کنترل نمودن گلوب ولو فلنجی را تحت فشار بیشتر از ۲۰۰psi. نصب نماییم، اگر طراحی شیر با توجه به شرایط فنی آن صورت نگرفته باشد، ممکن است شیر با مشکلاتی مواجه شود و در نتیجه خراب شود. در این شرایط توصیه می شود در تطابق نوع گلوب ولو و همینطور کاربرد آن دقت بیشتری داشته باشید.
نرخ T_P : این مورد نیز به بالاترین فشار یا دمایی می گویند که هر شیر با توجه به متریالی که در تولید آن است قادر به تحمل می باشد. هنگامی که دما افزایش پیدا کند، تحمل گلوب ولو نیز در برابر فشار کاهش پیدا خواهد کرد. متریالی که در تولید شیر به کار می رود این نرخ را تعیین می نماید.
سیال عبوری در گلوب ولو : مهمترین آیتمی که در هنگام خرید گلوب ولو فلنجی باید به آن توجه کنید سیال است. سیال ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که ممکن است برای عبور از گلوب ولو نا مناسب یا حتی مناسب باشند.
متریال: انتخاب متریالی که در تولید شیر به کار رفته است با سیالی که از آن عبور می کند رابطه مستقیمی دارد. برای خرید و انتخاب بهتر باید بدانید که متریال مورد نظر در برابر خوردگی مقاوم است؟ یا می تواند سیال را کنترل کند؟

سخن آخر

گلوب ولو فلنجی نیز از انواع شیر های صنعتی پر کاربرد است ک در صنایع مختلف است. این شیر ها نیز با توجه به کاربرد و متریالی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت وجود هر گونه سوال و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های ثبت شده با متخصصان سایت ما ارتباط برقرار کنید‌.

به ولو آنلاین خوش آمدید!

در ولو آنلاین، با بیش از ده سال تجربه در زمینه تامین ملزومات صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی و دارویی، مفتخر به ارائه بهترین شیرآلات صنعتی هستیم. خدماتی که ما به تمامی مشتریان عزیز خود ارائه می‌دهیم:

  • تنوع محصولات: در ولو آنلاین، مجموعه‌ای گسترده از شیرآلات صنعتی فولادی (شیر توپی یا بال ولو) (شیر کشویی یا GATE valve) را به شما ارائه می‌دهیم. مطمئن می‌شویم که نیازهای شما را پوشش می‌دهیم.
  • کیفیت برتر: تمامی محصولات ارائه شده از بهترین مواد ساخته شده و با استانداردهای صنعتی رعایت شده‌اند. ما از کیفیت بالا و عمر طولانی محصولاتمان اطمینان داریم.
  • خدمات اطلاع رسانی: ما به شفافیت اهمیت می‌دهیم و به شما اطلاعات دقیق و سریع در مورد محصولاتمان ارائه می‌دهیم تا شما تصمیم درستی بگیرید.
  • ارسال سریع: تعهد ما به ارسال سریع و به تمامی نقاط کشور به شما اطمینان می‌دهد که پروژه‌هایتان به موقع تحویل داده شوند.

آیا آماده‌اید تا تجربه‌ای جدید از خرید شیرآلات صنعتی را تجربه کنید؟ با ولو آنلاین تماس بگیرید و ببینید چگونه می‌توانیم به شما در اجرای پروژه‌هایتان کمک کنیم. همچنین، از تخفیفات و پیشنهادهای ویژه ما بهره‌مند شوید.