امروزه اتصالات فشار قوی از پرکاربرد ترین‌ اتصالات در صنعت به شمار می رود.‌ مواد تشکیل دهنده اتصالات فشار قوی اغلب‌ از فولاد و آلیاژ های خاص است‌ که بیشتر در صنایع‌ پتروشیمی‌ ، نفت و گاز مورد استقبال و استفاده قرار می گیرد.‌ این اتصالات با توجه به میزان دما‌ ، میزان فشار و شرایط، در طرح ها و اندازه های گوناگون تولید و طراحی می شوند.
انواع گوناگون‌ اتصالات فشار قوی بسته‌ به فشار سیال و اندازه تجهیزات به گروه های تبدیل و فلنج ها ، سه راهی ها‌، زانویی تقسیم می شوند. اتصالات فشارقوی‌ بسیار مستحکم است به دلیل مقاومت‌ بالا دربرابر دما‌ و فشار در بازار موجود است و فروش بسیار فراوانی دارد.
در گذشته‌ اتصالات صنعتی فشار قوی از مهم‌ ترین‌ و پر کاربرد ترین‌ اتصالات صنعتی به شمار می رفت که اتصالات جوشی یک نمونه از اتصالات صنعتی فشار قوی محسوب می شود و اکثرا در ابعاد بزرگ و گسترده کاربرد دارد. اتصالات فشار قوی با اتصالات صنعتی تفاوت زیادی ندارند و‌ در قابلیت هایی مانند عمر طولانی مدت‌ ، استحکام و مقاومت‌ زیاد و ماندگاری بالا مشترک می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملتری در این خصوص به شما عزیزان ارائه دهیم.

ساختار اتصالات فشار قوی چگونه است؟

از گذشته‌ تا به امروز‌‌ با‌ پیشرفت‌ جامعه‌ و دانش‌ بشر اتصالات فشار‌ قوی‌ در صنایع مهم‌ از جمله‌ نفت و گاز و پتروشیمی اهمیت فراوانی یافته است و نقش بسزایی در این صنایع دارد‌. در ساخت این اتصالات معمولا‌ از آلیاژهای خاص و فولاد استفاده‌ می شود که قابلیت مستحکم بودن‌ و مقاومت‌ بالا به دلیل وجود این دو‌ ماده آلیاژ و فولاد می باشد.

چگونه‌ میتوان‌ اتصالات فشار قوی را خریداری کرد؟

اتصالات فشار قوی اغلب‌ در صنعت های مختلف از جمله صنایع پتروشیمی، صنایع نفت و گاز، صنایع آب و فاضلاب، صنایع مواد غذایی ، صنایع پلاستیک‌، داروسازی و… به صورت گسترده مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد و جزء مواد اولیه و پرکاربرد این صنایع می باشد و محبوبیت دارد.

انواع مختلف اتصال فشار قوی از نظر جنس‌ مواد اولیه

  • اتصال فشار قوی فولادی ساکت
  • اتصال فشار قوی فولادی دنده ای
  •  اتصال فشار قوی گالوانیزه
    با توجه به موارد نام برده این اتصالات اغلب‌ در صنعت گاز ، آب، هوا فشار بالا، بخار و … کاربرد دارند.

کاربرد اتصالات فشار قوی چیست؟

در صنعت نفت و گاز یکی از نیاز های مهم و اولیه جابجایی‌ ‌سیال می باشد که این‌ امر از طریق اتصالات فشار قوی امکان‌ پذیر می باشد. برای این جابجایی سیالات از خود حرارت های بسیار زیاد تولید می‌ کنند که اتصالات فشار قوی مقاومت خوبی از خود‌ نشان می‌ دهد.
یکی دیگر از کاربردهای این اتصالات در لوله کشی صنایع مختلف از جمله صنایع آب و فاضلاب‌ ، صنایع دارویی‌، صنایع غذایی و.. می باشد‌ که اتصالات فشار قوی با فشار بسیار زیاد مورد استفاده‌ قرار می گیرند.
در سیستم های هیدرولیکی معمولا دریچه های کنترل فشار قرار دارد که در مواردی مانند حفظ فشار تنظیم شده در قسمت های مختلف مدار، ثابت نگه داشتن فشار همراه با اطمینان کامل و بالا به خوبی عمل می کند و باعث توالی ، کاهش ، تخلیه ، تعادل و تسکین می شود.

قیمت اتصالات فشار قوی

معمولا اتصالات فشار قوی به دو شکل رشته ای و مخروطی‌ طراحی‌ و تولید می‌ شوند‌. قیمت این اتصالات بستگی‌ به برند و خدماتی این برنده سازنده دارد. سعی کنید برند های سازنده را به خوبی بسنجید تا از مراکز و برند های معتبر خریداری کنید زیرا در صورت مشکل و آسیب‌ این اتصالات به قسمت های داخلی سیستم نیز خرابی به وجود می آورد.‌

لازم به ذکر است که‌ گفته شود در طراحی‌ اتصالات فشار قوی از استاندارد های سخت در نظر گرفته می شود. در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با انواع اتصالات فشار قوی آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

انواع مختلف اتصالات فشار قوی

اتصالات فشار قوی با توجه به نوع ساختار، کاربرد ، میزان درجه و مقاومت‌ ، کلاس فشار و میزان تحمل فشار و..به دو گروه‌‌ اتصالات فشار قوی جوشی و اتصالات فشار قوی دنده ای تقسیم می شود.

اتصالات فشار قوی جوشی :‌ اتصالات فشار قوی جوشی برگرفته از اتصالات هستند که امکان این را دارا هستند که به واسطه ی جوشکاری به لوله های متصل شوند.‌

این اتصالات مزایای های بسیار زیادی دارند که یک نمونه آن این است که قابلیت این را دارد که لوله ها را با وزن کمتری به نسبت‌ دیگر اتصالات طراحی‌ و تولید کند‌.‌‌ کار کردن با اتصالات فشار قوی جوشی بسیار آسان و راحت خواهد بود زیرا اتصالات و لوله ها هر دو از جنس فلز می باشند.

اتصالات فشار قوی دنده ای: اتصالات فشار قوی دنده ای نسبت به اتصالات فشار قوی جوشی از بازار کار خوبی برخوردارند و بیشتر مورد استفاده‌ قرار می گیرند. یکی از ویژگی های مهم این نوع اتصالات داشتن عمر طولانی مدت‌ و برخورداری از دوام و ماندگاری بالا میباشد که اغلب برای لوله هایی با قطر کم بهترین گزینه هستند. مواد سازنده اتصالات فشار قوی دنده ای معمولا از چدن نشکن و معمولی، برنز ، استیل و استیل کربن می باشد و به دلیل قیمت کم‌ و مناسب امروزه بیشتر از این نوع اتصالات استفاده‌ می کنند.

اتصال فشار قوی فولادی چیست؟

طراحی‌ اتصال فشار قوی فولاد ترکیبی از اتصالات فشار قوی جوشی و دنده ای می باشد که نام های‌ دیگر آن اتصالات آهنگری‌ و فورج است. در صنایع گاز، هوا، بخار ‌ و آب این نوع اتصالات کاربرد فراوان دارند. اتصالات فشار قوی فولادی قابلیت ساخت با فشار های بسیار بالا و آلیاژ های خاص را دارا هستند و در پیشرفت صنعت پتروشیمی‌ ، نفت و گاز بسیار موثر بوده است.
اتصالات فشار قوی فولادی دارای برند های مختلف هستند‌ برای مثال:

  • اتصال فشار قوی فولادی برزیلی
  • اتصال فشار قوی فولادی تی
  • اتصال فشار قوی فولادی ایرانی
  • اتصال فشار قوی فولادی چینی
  • اتصال فشار قوی فولادی زی

جمع بندی

همانطور که گفته شد امروزه یکی از پرکاربردی‌ ترین‌ اتصالات ، اتصالات فشار قوی است که با قابلیت بررسی دما و سیکل حرارتی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات کاملتری در این باره به شما عزیزان ارائه دهیم. در صورت وجود هرگونه سوال می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و پاسخ سوالات خود را در یابید.

به ولو آنلاین خوش آمدید!

در ولو آنلاین، با بیش از ده سال تجربه در زمینه تامین ملزومات صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی و دارویی، مفتخر به ارائه بهترین شیرآلات صنعتی هستیم. خدماتی که ما به تمامی مشتریان عزیز خود ارائه می‌دهیم:

  • تنوع محصولات: در ولو آنلاین، مجموعه‌ای گسترده از اتصالات صنعتی  را به شما ارائه می‌دهیم. مطمئن می‌شویم که نیازهای شما را پوشش می‌دهیم.
  • کیفیت برتر: تمامی محصولات ارائه شده از بهترین مواد ساخته شده و با استانداردهای صنعتی رعایت شده‌اند. ما از کیفیت بالا و عمر طولانی محصولاتمان اطمینان داریم.
  • خدمات اطلاع رسانی: ما به شفافیت اهمیت می‌دهیم و به شما اطلاعات دقیق و سریع در مورد محصولاتمان ارائه می‌دهیم تا شما تصمیم درستی بگیرید.
  • ارسال سریع: تعهد ما به ارسال سریع و به تمامی نقاط کشور به شما اطمینان می‌دهد که پروژه‌هایتان به موقع تحویل داده شوند.

آیا آماده‌اید تا تجربه‌ای جدید از خرید شیرآلات صنعتی را تجربه کنید؟ با ولو آنلاین تماس بگیرید و ببینید چگونه می‌توانیم به شما در اجرای پروژه‌هایتان کمک کنیم. همچنین، از تخفیفات و پیشنهادهای ویژه ما بهره‌مند شوید.