لوله های فولادی کاربردهای فراوانی دارند و از زمانی که اولین لوله‌ های فولادی توسط افراد ساخته شدند و مورد استفاده قرار گرفتند، انجام امور مختلف بسیار اسان شد. لوله های فولادی انواع مختلفی دارند که یکی از انواع پرکاربرد انها لوله فولادی استنلس استیل است. دلیل نام گذاری این لوله ها به دلیل استفاده از استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ است و نکته مهم ای است که بر خلاف تصور برخی افراد، استنلس استیل یک برند نیست بلکه نوعی متریال است.
از لوله های فولادی ضد زنگ (استنلس استیل) می توان در طیف وسیعی از صنایع و مشاغل مانند کشتی سازی، کارخانجات تولید مواد غدایی و کارخانجات تولید مواد شوینده، ساختمان سازی و معماری و غیره استفاده کرد. قابلیت چکش خواری و کیفیت بالای این لوله ها باعث شده است پرکاربرد و پر استفاده باشند.
برای ساخت لوله های فولادی استنلس استیل همانند سایر لوله های اهنی از متریال های مختلفی استفاده می شود که گاهی کم و زیاد شدن درصد یکی از ترکیبات بر ساختار کلی لوله و ساختار و ویژگی های ان اثر می گذارد. متریال مورد استفاده در این لوله ها نیکل، کربن و مولیبدن هستند.

لوله فولادی ضد زنگ (استنلس استیل)

گریدبندی لوله فولادی استنلس استیل

دو گرید مختلف و معروف این لوله ها، گرید 300 و 400 است و گرید 300 این لوله ها به چند نوع دسته بندی می شود که در ادامه بعضی از آن ها را بررسی می کنیم.

گرید 309: این سری از این لوله ها در برابر رطوبت مقاوم و مناسب محیط های شرجی مثل نواحی ساحلی و جزایر مختلف هستند. همین طور برای انتقال انواع اسید و استفاده در ازمایشگاه ها، پالایشگاه ها و ساخت تجهیزات شیمیایی پیشنهاد می شوند.

گرید 316: این گرید با گرید 309 تفاوت زیادی ندارد و نکته مهم درباره انها این است که به دلیل ساختار ظریف تری که دارند می توان از انها در صنایع کاغذسازی و پارچه بافی نیز استفاده کرد. همین طور همانند سری 309 برای تجهیزات شیمیایی نیز مناسب هستند و تاسیسات دریایی را می توان بر پایه انها بنا کرد.

گرید 304: شاید بتوان گفت سری یا گرید 304 از مجموعه گرید های لوله های فولادی استنلس استیل کاربردهای بیشتری دارند و در نهایت پر فروش تر هستند. از این گرید می توان برای انوع کاربرد های ساختمان سازی و هر نوع تاسیسات استفاده کرد، چرا که چکش خواری و انعطاف پذیری بالایی دارند، همین طور در برابر اکسایش نیز مقاومت بالایی دارند و در برابر خورگی مستحکم هستند.

برندهای سازنده لوله فولادی استنلس استیل

  • لوله مانیسمان اهواز
  • لوله فولادی درزدار سپاهان
  • لوله درزدار کالوپ
  • لوله گالوانیزه ساوه
  • لوله سپنتا
  • لوله مانیسمان چینی

لوله فولادی ضد زنگ (استنلس استیل)

تفاوت لوله فولادی استنلس استیل با سایر لوله های فلزی

این لوله ها تفاوت زیادی با لوله های فولادی ساده یا فوله های فولادی استیل دارند و به دلیل اشتباهات افراد هنگام تشخیص لوله های فولادی استیل و لوله های فولادی استنلس استیل، در این قسمت به تفاوت این دو نوع لوله می پردازیم. متریال استفاده شده برای لوله های فولادی استیل با متریال لوله های استنلس استیل (ضد زنگ) متفاوت است و همین طور نوع دوم، ضد زنگ و ضد خورگی هستند. همین طور در ترکیبات لوله فولادی نوع استنلس استیل از فلزات سبک استفاده نمی شود مگر در برخی موارد سفارشی و همین طور انوع فلزهای کروم و نیکل برای ساخت این لوله ها استفاده می شوند.

کاربرد

کاربردهای این لوله های اهنی بسیار گسترده است و همان طور که در ابتدا گفته شد برای محیط های مختلفی تهیه و استفاده می شوند. برخی دیگر از انواع کاربردهای لوله های فولادی استنلس استیل (ضد زنگ) عبارت است از:

نرده سازی یا دکوراسیون: از لوله های فولادی استنلس استیل برای ساخت نرده های مستحکم استفاده می شود و مزیت استفاده از این لوله ها برای این منظور این است که علاوه بر حفظ امنیت واحد تجاری یا مسکونی، جلوه زیبایی نیز برای این قسمت ایجاد می کند.

کارخانجات صنعتی: این محصولات در کارخانجات برای ساخت و ساز درون کارخانه ها و تکمیل محیط استفاده می شوند. ممکن است برای فضاسازی یا تعمیرات برخی قطعات نیز کاربرد داشته باشند.

تاسیسات دریایی: نیروگاه های دریایی و پالایشگاه ها و سایر محیط هایی که در کنار دریا قرار دارند، با استفاده از لوله های فولادی استنلس استیل بهینه سازی می شوند و در شرایط خاص فیزیکی یا شیمیایی استحکام بیشتری از خود نشان می دهند.
سایر کاربردهای لوله فولادی استتنلس استیل در سیستم های تامین اب، هوا فضا و مهندسی، صنعت کاغذسازی و خمیر کاغذ، گرمایش و لوله کشی و خط لوله نفت و گاز است.

قیمت لوله فولادی ضد زنگ (استنلس استیل)

خرید لوله فولادی ضد زنگ (استنلس استیل)

لوله های فولادی ضد زنگ یا استنلس استیل دارای انواع درزدار و بدون درز هستند که در هنگام خرید متناسب با نیازی که دارید باید یکی از انها را خریداری کنید. به همین دلیل نوع تاسیسات و نیازی که دارید را بایستی به درستی شناسایی کنید. همین طور قطر این لوله ها متفاوت است و بر حسب اینچ محاسبه می شوند.
برای سفارش لوله فولادی استنلس استیل در هر زمان و مکان می توانید با مجموعه ما ارتباط بگیرید تا با مناسب ترین شرایط و در هر متراژ و ابعادی این ابزار را اماده و ارسال کنیم. برای مشاهده راه های ارتباطی می توانید از قسمت منوی سایت اقدام کنید.

  • این لوله ها برای چه محیط هایی مناسب هستند؟در تمامی محیط هایی که نیاز به نوع ضد زنگ لوله فولادی باشد می توان از این لوله ها استفاده کرد.
  • هزینه تهیه لوله فولادی استنلس استیل چه میزان است؟با توجه به میزان سفارش و تعداد، این هزینه مشخص می شود.
  • این ابزارها را چگونه می توان تهیه کرد؟با مراجعه به منوی سایت می توانید این محصولات را در هر شهری که مد نظر دارید سفارش بدهید.
  • چرا به لوله فولادی، مولیبدن اضافه می شود؟زمانی که نیاز به مقاومت بیشتری باشد از فلز مولیبدن استفاده می شود، مثل محیط های در معرض پتاسیم کلراید
  • تفاوت استاندارد ASTM A31 و ASTM A358 چیست؟استاندارد 312A بدون درز و جوش است و در محیط هایی با دمای بالا کاربرد دارد و نوع 358A برای محیط های صنعتی که کاربرد های الکتریکی مدنظر باشد مناسب است. همین طور نوع A358 لوله فولادی ضد زنگ جوش داده شده است.

به ولو آنلاین خوش آمدید!

در ولو آنلاین، با بیش از ده سال تجربه در زمینه تامین ملزومات صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی و دارویی، مفتخر به ارائه بهترین شیرآلات صنعتی هستیم. خدماتی که ما به تمامی مشتریان عزیز خود ارائه می‌دهیم:

  • کیفیت برتر: تمامی محصولات ارائه شده از بهترین مواد ساخته شده و با استانداردهای صنعتی رعایت شده‌اند. ما از کیفیت بالا و عمر طولانی محصولاتمان اطمینان داریم.
  • خدمات اطلاع رسانی: ما به شفافیت اهمیت می‌دهیم و به شما اطلاعات دقیق و سریع در مورد محصولاتمان ارائه می‌دهیم تا شما تصمیم درستی بگیرید.
  • ارسال سریع: تعهد ما به ارسال سریع و به تمامی نقاط کشور به شما اطمینان می‌دهد که پروژه‌هایتان به موقع تحویل داده شوند.

آیا آماده‌اید تا تجربه‌ای جدید از خرید شیرآلات صنعتی را تجربه کنید؟ با ولو آنلاین تماس بگیرید و ببینید چگونه می‌توانیم به شما در اجرای پروژه‌هایتان کمک کنیم. همچنین، از تخفیفات و پیشنهادهای ویژه ما بهره‌مند شوید.