یکی از مهمترین تجهیزات صنایع نفت و گاز شیرآلات های صنعت نفت هستند. به صورت کلی این شیرآلات برای جلوگیری نمودن از فشار نفت و جریان فشار گاز مورد استفاده قرار می گیرند. از مهمترین و اصلی ترین وظایف این شیرآلات قطع کردن یا وصل کردن جریان گاز و نفت است و همینطور عبور گاز و نفت نیز از طریق این‌ تجهیزات تنظیم می گردد. البته نا گفته نماند که این شیرآلات وظایف بسیار زیادی دارند. شیرآلات صنعت نفت و گاز از برگشت نفت و گاز و مایعات دیگر جلوگیری می کنند و از دستگاه نیز در برابر هر نوع فشاری محافظت می کنند. برای اینکه مواد گوناگونی در تجهیزات پتروشیمی تولید شود از فشار بالا و دما نیز استفاده می شود. وجود اتصالات و شیرآلات یکی از مهمترین موارد ضروری در این امر است که وظیفه کنترل جریان را برعهده دارد. شیرالاتی که در این صنایع به کار برده می شود با توجه به کاربردی که دارد در رنگ و طرح های گوناگونی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملتری در مورد شیرآلات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به شما عزیزان ارائه دهیم.

شیرآلات صنعت نفت و گاز

شیر های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی چه کاربردی دارند؟

همانطور که گفتیم شير آلات های صنعت نفت کاربرد فراوانی دارند. کاربرد این شیرآلات، قطع کردن و وصل کردن جریان نفت و گاز و تنظیم کننده فشار و دما و کنترل کننده فشار دما و کنترل کننده و حفاظت از دستگاه هایی است که تحت فشار قرار دارند. در کارخانه های پتروشیمی از گاز و نفت و مواد های گوناگون دیگری مانند پلاستیک، رنگ و افزودنی های مواد غذایی و … تولید می گردد. برای تولید این موارد باید شرایط مناسبی تامین شود و جریان تنظیم گردد و سطح مایع نیز وجود داشته باشد تا یک محصول با کیفیت بالایی تولید گردد. اینکه شرایط مناسبی را برای تولید ایجاد کنید باید تجهیزات خاص مهندسی را تامین‌نمایید. اصلی ترین و مهمترین تجهیزات وجود شیرآلات صنعت نفت و گاز و اتصالات آن است. در واقع برای اینکه فرایند تولید صورت گیرد، شیرآلات به کار برده می شوند تا اتصالات و جریان آن کنترل گردند.

انواع شیرآلات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

شیرآلات صنعت نفت کاربرد فراوانی دارد و می توان آن ها را در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار داد. رایج ترین کاربرد شیر آلات صنعتی در صنعت نفت و گاز است که وجود این تجهیزات در این صنعت بسیار حائز اهمیت است. مهمترین کاربرد این شیر آلات به شرح زیر است:

  • تنظیم اختلالات فشار
  • وصل کردن و قطع کردن جریانات
  • منع حرکت مایعات
  • کنترل کردن جهت
  • کنترل کردن میزان عبور مایعات و گاز
  • فراهم نمودن امنیت دستگاه و تجهیزاتی که فشار بالایی دارند.

از مهمترین قسمت صنعت گاز و نفت می توان از شیرآلات نام برد. اصلی ترین وظایف این شیر ها وصل کردن و قطع کردن جریانات گاز و مایع هستند و می توان این نوع شیر ها را به دو دسته تقسیم نمود.

قیمت شیرآلات صنعت نفت و گازشیر آلات دستی

شیرآلات دستی صنعت نفت و گاز یکی از شیرآلات های بسیار ساده هستند که کار با آن ها هیچ پیچیدگی ندارد. همانطور که از نامشان پیداست بسیار آسان عمل می کنند. شیرهای دستی به صورت اهرمی و فلکه ای عمل می کنند و از طریق دسته ای که طراحی شده است بسته یا باز می گردند.

شیر آلات کنترلی

شیرآلات کنترلی یکی دیگر از شیر های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی هستند که به صورت خودکار عمل می کنند. این شیر ها از طریق نیروی هوا، مایعات و گاز کنترل شونده عمل می نمایند.

شیر مکانیکی

شیر های مکانیکی به صورت خودکار عمل می کنند و یک شیر یک طرفه و یک شیر اطمینان دارند. از شیرالاتی که در این دسته قرار دارند می توان به شیر بوبین برقی اشاره نمود.

شیر پنوماتیک

این شیر از شیر های دیگر سریع و تر راحت تر عمل می کند و آسان تر باز و بسته می شود. این شیر نیز از اکچویتور تشکیل شده است. این نوع شیر نیز انواع مختلفی دارد و شیر های پروانه ای، توپی و… از انواع شیر پنوماتیک هستند.

شیرآلات صنعت نفت

شیر الکتریکی

این شیر ها از طریق نیروی برق عمل می کنند و عملکرد برقی الکتریکی را به انرژی مکانیکی نیز تبدیل می نمایند. این عملکرد و تبدیل انرژی سبب می شود که شیر باز یا بسته گردد.

شیر هیدرولیک

شیرهای هیدرولیک جریان مایع را در سیستم ها هدایت و کنترل می نمایند. اهرمی که در شیر هیدرولیک وجود دارد سمت جریان را تعیین‌ می کند. شير های هیدرولیک را نیز می توان به سه دسته تقسیم نمود. شیر کنترل جهت دار، شیر کنترل فشار،شیر کنترل جریان از انواع شیر هیدرولیک هستند. این شیر ها با توجه به کارکرد خود در انواع گوناگونی در بازار عرضه شده اند و در صنایع بزرگی از شیر های هیدرولیک استفاده می شود. صنایع کشتی سازی، دارو سازی، پالایشگاه ها و… از انواع صنعت هایی هستند که از این نوع شیرآلات استفاده می کنند.

سخن آخر درباره شیرآلات نفت و گاز و پتروشیمی

شیرالات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی انواع گوناگونی دارند و در صنایع گوناگونی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید با خواندن مطالب بالا، اطلاعات مفیدی در خصوص این شیرآلات صنعتی بدست آورید. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. مجموعه ما با چندین سال سابقه در این زمینه مشغول فعالیت بوده و می توانید بهترین شیرآلات صنعت نفت و گاز را از این مجموعه با قیمت استثنایی خریداری نمایید.

به ولو آنلاین خوش آمدید!

در ولو آنلاین، با بیش از ده سال تجربه در زمینه تامین ملزومات صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی و دارویی، مفتخر به ارائه بهترین شیرآلات صنعتی هستیم. خدماتی که ما به تمامی مشتریان عزیز خود ارائه می‌دهیم:

  • تنوع محصولات: در ولو آنلاین، مجموعه‌ای گسترده از شیرآلات صنعتی فولادی (شیر توپی یا بال ولو) (شیر کشویی یا GATE valve) را به شما ارائه می‌دهیم. مطمئن می‌شویم که نیازهای شما را پوشش می‌دهیم.
  • کیفیت برتر: تمامی محصولات ارائه شده از بهترین مواد ساخته شده و با استانداردهای صنعتی رعایت شده‌اند. ما از کیفیت بالا و عمر طولانی محصولاتمان اطمینان داریم.
  • خدمات اطلاع رسانی: ما به شفافیت اهمیت می‌دهیم و به شما اطلاعات دقیق و سریع در مورد محصولاتمان ارائه می‌دهیم تا شما تصمیم درستی بگیرید.
  • ارسال سریع: تعهد ما به ارسال سریع و به تمامی نقاط کشور به شما اطمینان می‌دهد که پروژه‌هایتان به موقع تحویل داده شوند.

آیا آماده‌اید تا تجربه‌ای جدید از خرید شیرآلات صنعتی را تجربه کنید؟ با ولو آنلاین تماس بگیرید و ببینید چگونه می‌توانیم به شما در اجرای پروژه‌هایتان کمک کنیم. همچنین، از تخفیفات و پیشنهادهای ویژه ما بهره‌مند شوید.