شیرآلات یک ابزار مکانیکی بوده که از این وسیله برای تغییر فشار جریان سیال و بستن آن استفاده می نمایند. عملکرد تنظیم یک شیر نیز با حرکت عنصر دریچه ای شکل و …. است که آن بر روی یک میله در قسمت خروجی بدنه شیر مورد نظر قرار دارد. این مواردی که بیان کرده این تنها یک تعریف ابتدایی در مورد شیرآلات صنعت دریایی و کشتیرانی بود. شیرالات صنعتی دارای بدنه ای هستند که فشار سیال مورد نظر را در بر خواهد گرفت. برای تنظیم عبور سیال نیز دریچه ای وجود دارد که برای تغییر موقعیت دریچه شیر نیز یک دسته طراحی شده است. امروزه این شیرالات در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند که بیشترین کاربرد آن ها در صنعت دریایی و کشتیرانی است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملتری در این خصوص به شما عزیزان ارائه دهیم.

صنایع دریایی و کشتیرانی

شيرآلات صنعت دریایی و کشتیرانی

در ادامه به پنج وظيفه اصلي اين شیرآلات صنعت دریایی و کشتیرانی خواهیم پرداخت:

عمل باز و بسته شدن

این وظیفه به عبور کردن و عبور نکردن سيال مربوط می شود. در این قسمت شير باید با بخش میانی راه سيال را ببندد. در برخی از مواقع به این امر شير مسدود کننده گفته می شود. علاوه بر این براي اغلب شير ها این عملکرد اینگونه است و تفاوتی ندارد.

کنترل سیال

یکی از وظایف شیرآلات صنعت دریایی و کشتیرانی کنترل سيال است. شير براي اينکه جريان سيال را تغییر دهد یا در سرعت آن تغییراتی ایجاد کند تا سيال به هدف برسد نیازمند کنترل سيال خواهد بود. شیرهایی که دارای ضامن کروی، کشویی و… هستند قابل دسترسی در این مورد می باشند.

تغيير مسير جريان

جريان سيال را می توان از طریق شير هایی که چند جهت دارند تعيين نمود. در این مواقع بيشتر از شير هایی استفاده می شود که سه راه دارند و به اصطلاح به آن ها شير های سه راهه گفته می شود. البته شیرهایی هم وجود دارند که پنج راهه يا چهار راهه هستند اما احتمال دارد که تعداد راه ها با توجه به تناسب استفاده افزایش پیدا کند.

بستن دو مرحله ای

از دیگر وظایف این شیرآلات می توان به بستن دو مرحله اي اشاره نمود. در سیستم هایی که ناپیوسته هستند باید به کنترل دو مرحله اي دسترسی داشته باشید.این امر نیز می تواند از طریق دو شير موازي جريان مای پس تحقق یابد. توجه داشته باشید در هر زمانی که دو شير باز باشند جريان نیز عبور خواهد کرد و اگر یکی از شيرها بسته شود جريان نیز کاهش پیدا می کند و به سطح اندازه‌گيري گیری نیز به آرامی خواهد رسید. البته نا گفته نماند که در برخی از مواقع ما شاهد سیستم هایی هستیم که تنها با یک شیر عمل می کنند و دو شير ندارند.

مخلوط کردن

آخرین وظیفه ای که یک شیرآلات صنعت دریایی و کشتیرانی به همراه دارد مخلوط کردن است. اگر دو شير به صورت T به همدیگر متصل گردند و بر روی هم از طریق یک محرک کنترل گردند در آیت صورت می توان آن را برای مخلوط دو سیال نیز به کار برد. کاربرد مهمی که دارد این است که به دماي خاصي از سیال دست پیدا کند.

قیمت صنایع دریایی و کشتیرانی

شير آلات صنعت دریایی و کشتیرانی چیست؟

همانطور که گفتیم این شیرآلات صنعتی دستگاه های مکانیکی هستند که جریان آب و فشار سیستم را کنترل می نمایند. این شیرآلات فرآیند فشار و جریان آب را با توجه به عملیات زیر انجام می دهند:

  • تنظیم فشار و جریان سیالات
  • کنترل جهت جریان سیال ها
  • تغییر میزان جریان سیالات
  • متوقف کردن و آزاد کردن جریان مایعات

برای آزاد کردن یا متوقف کردن جریان آب به وسیله کنترل فشار مدل‌های های گوناگونی از شير آلات صنعتی در بازار نیز وجود دارد. هر کدام از این شير ها عملکرد هایی که در بالا بیان کرده ایم را اجرا می نمایند‌ شما از طریق این شیرالات صنعتی می توانید بسیاری از کاربرد های صنعتی به ویژه صنعت دریایی و کشتیرانی را اجرا کنید و آن را گسترده تر نمایید. اگر بخواهیم از نظر قیمت این شیرآلات را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که شیر آلات پروانه ای کمی قیمت بالاتری آورد و به همین دلیل این امر بسیار مهم است که شیرالاتی را انتخاب کنید که متناسب با کاربرد شما باشد. شیرآلات باید با توجه به فرآیند مدنظر شما انتخاب شود و از متریال با کیفیتی نیز تولید شده باشد. این نکته کاملا صحیح است که شير آلات با هم متفاوت هستند اما اجزای تشکیل دهنده همه آن ها شبیه به هم است.

اجزای تشکیل دهنده شير آلات صنعت دریایی و کشتیرانی

  • عملگر
  • بدنه
  • کلاهک
  • طناب های آب بند

شیرآلات دریایی و کشتیرانیجمع بندی درباره شیرآلات دریایی و کشتیرانی

در این متن شيرآلات صنعت دریایی و کشتیرانی را به شما عزیزان معرفی نموده ایم. شيرآلات صنعتی با توجه به حرکت مکانیکی و سایز و اپراتوری تقسیم بندی می شوند و برخی از این شير ها بسیار رایج هستند و در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به محیط دریایی و مرطوب باید شير آلاتی را برگزینید که از متریال با کیفیتی تولید شده باشد تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. مجموعه ولو آنلاین سابقه بسیار زیادی در زمینه تولید این محصولات دارد و شما می توانید بهترین ها را از ما بخواهید. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید از طریق شماره های ثبت شده در سایت با متخصصان ما ارتباط برقرار نمایید.

به ولو آنلاین خوش آمدید!

در ولو آنلاین، با بیش از ده سال تجربه در زمینه تامین ملزومات صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی و دارویی، مفتخر به ارائه بهترین شیرآلات صنعتی هستیم. خدماتی که ما به تمامی مشتریان عزیز خود ارائه می‌دهیم:

  • تنوع محصولات: در ولو آنلاین، مجموعه‌ای گسترده از شیرآلات صنعتی فولادی (شیر توپی یا بال ولو) (شیر کشویی یا GATE valve) را به شما ارائه می‌دهیم. مطمئن می‌شویم که نیازهای شما را پوشش می‌دهیم.
  • کیفیت برتر: تمامی محصولات ارائه شده از بهترین مواد ساخته شده و با استانداردهای صنعتی رعایت شده‌اند. ما از کیفیت بالا و عمر طولانی محصولاتمان اطمینان داریم.
  • خدمات اطلاع رسانی: ما به شفافیت اهمیت می‌دهیم و به شما اطلاعات دقیق و سریع در مورد محصولاتمان ارائه می‌دهیم تا شما تصمیم درستی بگیرید.
  • ارسال سریع: تعهد ما به ارسال سریع و به تمامی نقاط کشور به شما اطمینان می‌دهد که پروژه‌هایتان به موقع تحویل داده شوند.

آیا آماده‌اید تا تجربه‌ای جدید از خرید شیرآلات صنعتی را تجربه کنید؟ با ولو آنلاین تماس بگیرید و ببینید چگونه می‌توانیم به شما در اجرای پروژه‌هایتان کمک کنیم. همچنین، از تخفیفات و پیشنهادهای ویژه ما بهره‌مند شوید.