گلوب ولو ساکت ولد نیز از دیگر تجهیزاتی است که امروزه در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار دارای شکل ظاهری کروی شکل می باشد و از طریق این شیر می توان جریان مایع مورد نظر را تنظیم نمود. یعنی وجود این تجهیزات برای مصرف کنندگان بستری را فراهم می نماید که جریان مایع کم یا زیاد گردد. همانطور که می دانید هنگام ورود جریان مایع تا هنگام خروج ۱۸۰ درجه جهت آن تغییر پیدا خواهد کرد. شیرهای کروی به گونه ای نصب می گردد که هنگامی که بسته است، فشار در قسمت زیر دریچه شیر قرار داشته باشد. هنگامی که شیر مورد نظر بسته باشد فشار بر روی اطراف دسته شیر قرار دارد و احتمال نشست نیست در این مواقع بسیار کمتر خواهد بود. فشار زیر دریچه بر سطح آن عمود می باشد و در این صور ت باز کردن شیر نیز بسیار آسان تر خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملتری در این خصوص به شما عزیزان ارائه کنیم.

گلوب ولو ساکت ولدمشخصات فنی گلوب ولو ساکت ولد

گلوب ولو ساکت ولد به صورت فورج قابل تولید می باشد. این شیر قادر است در فشار باری ۱۳۸ تا ۴۵۰ دمای بسیار بالایی را تحمل نماید‌.  این تجهیزات در خطوطی که فشار بالایی دارند با استاندارد طراحی API 602 برای وصل نمودن یا قطع کردن جریان سیال به کار برده می شود.
گلوب ولو ساکت ولد نیز با استفاده از متریال A105,A105N تولید و در بازار عرضه می گردد.  لازم است بگوییم که  این نوع از گلوب ولو از طریق دو روش فورج سرد و فورج گرم از طریق دستگاه هایی مانند ماتریس و دستگاه سنبه و پرس های هیدرولیکی به تولید می رسند. پس از اینکه بدنه شیر تولید شود، برای تراشکاری به واحد CNC انتقال پیدا خواهد کرد.

گلوب ولو ساکت ولد چه کاربردی دارد؟

این قبیل شیرآلات نیز در سیستم هایی که کنترل و آب بندی جریان بسیار خوب مورد نیاز می باشد به کار برده می شود. کاربرد گلوب ولو ساکت ولد را می توان در چند خط زیر خلاصه نمود:

  • این تجهیزات برای تخلیه نمودن گاز در فشار بالا و تخلیه نمودن مایع در فشار پایین و همینطور در هنگام آب بندی و ایمنی از جمله خواسته های مورد نیاز باشد به کار برده خواهد شد.
  • گلوب ولو ساکت ولد نیز می تواند در سرویس های شیمیایی، آب آشامیدنی، روغن کاری، هوا و .. تمامی سرویس هایی که در آن ها افت فشار مهم نیست به کار برده شود.
  • همچنین لازم است بگوییم که این شیر ها به عنوان شیر های اتوماتیک کنترلی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. نکته ای که باید بیان کنیم این است که در این شیر ها به نسبت مدل های رزوه ای از استم های نرم تری استفاده می گردد. این شیر ها از طریق پایین و بالا رفتن اکچویتور بسته و همینطور باز می گردند.

قیمت گلوب ولو ساکت ولدعملکرد گلوب ولو ساکت ولد

در مورد عملکرد گلوب ولو ساکت ولد باید بگوییم که عملکرد این قبیل شیر ها به گونه ای می باشد که جریان سیال در خصوص و اتصالات لوله تنظیم می گردد. با توجه به این مورد که این شیر ها از جنس کروی نیستند. اما همواره کاربردی که در گذشته داشته اند را حفظ نموده اند و به نام گلوب ولو نیز شناخته می گردند.
در این تجهیزات تمامی موارد به بسته شدن یا باز شدن شیر و همینطور انرژی جنبشی که در آن وجود دارد بستگی خواهد داشت. هنگامی که دیسک در گلوب ولو ساکت ولد در جهت جریان سیال باشد شیر بسته خواهد بود و انرژی جنبشی مایع نیر در این امر کمک شایانی به بسته شدت خواهد کرد و مانع باز شدن شیر می گردد. هنگامی که دیسک، خلاف جهت جریان سیال باشد، انرژی جنبشی کمک شایانی به باز شدن شیر خواهد کرد و از بسته شدن آن نیز جلوگیری خواهد کرد.

معایب

گلوب ولو ساکت ولد به نسبت دیگر شیر ها مزایای بسیاری را شامل می شود. اما با توجه به این مزایا باید بگوییم که هیچ محصولی بی عیب و نقص نبوده و نیست. در این قسمت قصد داریم به معایب گلوب ولو ساکت ولد بپردازیم:

  • در مسیر جریان گلوب ولو ساکت ولد اختلال و مقاومتی وجود دارد که سبز می شود فشار خروجی در شیر افت داشته باشد.
  • تغییر زاویه های متعددی که وجود دارد سبب می شود فشار خروجی در این مدل شیر ها افت داشته باشد.
  • شیر هایی که سایز بزرگتری دارند صدای بلندتری نیز داشته اند.
  • برای اینکه شیر را باز کنید به نیروی کافی نیاز پیدا خواهید کرد.
  • اگر فشاری که به خطوط لوله وارد می شود بالا باشد، ضربات سیال ها می تواند قسمت های داخلی ترمیم تجهیزات صنعتی را تخریب نماید.
  • افت فشار در گلوب ولو بالا است.
  • برای بسته نمودن و باز نمودن گلوب ولو ساکت ولد به محرک زیاد و همینطور نیروی بالا نیازمند خواهید بود.

سخن آخر

همانطور که می دانید در صنعت، اگر گلوب ولو وجود نداشته باشد، کار لنگ می شود و همه چیز بی معنی خواهد بود. گلوب ولو ساکت ولد از دیگر شیرآلات صنعتی پر کاربرد در صنایع گوناگون است. شما می توانید برای خریدار طریق همین صفحه با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار کنید. در صورت وجود هر گونه سوال مشاوران سایت در خدمت شما خواهند بود.

به ولو آنلاین خوش آمدید!

در ولو آنلاین، با بیش از ده سال تجربه در زمینه تامین ملزومات صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی و دارویی، مفتخر به ارائه بهترین شیرآلات صنعتی هستیم. خدماتی که ما به تمامی مشتریان عزیز خود ارائه می‌دهیم:

  • تنوع محصولات: در ولو آنلاین، مجموعه‌ای گسترده از شیرآلات صنعتی فولادی (شیر توپی یا بال ولو) (شیر کشویی یا GATE valve) را به شما ارائه می‌دهیم. مطمئن می‌شویم که نیازهای شما را پوشش می‌دهیم.
  • کیفیت برتر: تمامی محصولات ارائه شده از بهترین مواد ساخته شده و با استانداردهای صنعتی رعایت شده‌اند. ما از کیفیت بالا و عمر طولانی محصولاتمان اطمینان داریم.
  • خدمات اطلاع رسانی: ما به شفافیت اهمیت می‌دهیم و به شما اطلاعات دقیق و سریع در مورد محصولاتمان ارائه می‌دهیم تا شما تصمیم درستی بگیرید.
  • ارسال سریع: تعهد ما به ارسال سریع و به تمامی نقاط کشور به شما اطمینان می‌دهد که پروژه‌هایتان به موقع تحویل داده شوند.

آیا آماده‌اید تا تجربه‌ای جدید از خرید شیرآلات صنعتی را تجربه کنید؟ با ولو آنلاین تماس بگیرید و ببینید چگونه می‌توانیم به شما در اجرای پروژه‌هایتان کمک کنیم. همچنین، از تخفیفات و پیشنهادهای ویژه ما بهره‌مند شوید.