گلوب ولو لب جوش یا شیر های کروی جوشی یکی از پرکاربردترین شیرهای صنعتی هستند و این شیر ها دارای استاندارد های BS 1868 ،BS 1873 و همینطور ASME B16.34 می باشند. این شیر ها از طریق نوع خاص طراحی، برای کنترل نمودن فشار سیال در سیستم های گوناگون و صنایع مختلف مورد استفاده‌ قرار می گیرد. از مزیت هایی که می توان برای گلوب ولو لب جوش بیان کرد، مناسب بودن آن با فشار سیال از طریق تعداد دور دسته است.ولو آنلاین ایران یکی از بهترین عرضه کننده و تامین کننده انواع گلوب ولو به خصوص گلوب ولو لب جوش است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملتری در این خصوص بدست آورید.

مشخصات فنی گلوب ولو لب جوش

همانطور که می دانید گلوب ولو های لب جوش دارای شکل ظاهری کروی هستند و بدین جهت به این شیر ها گلوب ولو یا شیر کروی لب جوش گفته می شود. در گلوب ولو ها عاملی که سیال را مسدود می کند به دو صورت وجود دارد. در حالت اول، سیال در زمستان عمودی در حرکت است که افت فشار بسیار زیادی به وجود خواهد آمد و در حالت دوم نیز سیال به صورت زاویه ای حرکت می کند . افت فشار در این حالت به نسبت حالت اول بسیار کمتر است.
جهتی که جریان ورودی به شیر دارد یکی از مهمترین عواملی است که باید همواره آن را در نظر داشته باشید. در شرایطی که احتمال دارد قطعه از دیسک و محور حدا شود، جریان نیز از قسمت زیر دیسک وارد خواهد شد. توجه داشته باشید اگر از گلوب ولو لب جوش برای وصل یا قطع کردن جریان و همینطور آب بندی استفاده شود، جریان نیز باید از قسمت بالایی دیسک وارد شیر گردد و در این شرایط،هم سیال سبب آب بندی بیشتز خواهد شد. به بیان آسان تر شیر گلوب ولو لب جوشی را می توانید برای دو جهت استفاده کنید. آب بندی در این شیر ها در هر دو طرف یکسان می باشد.

گلوب ولو لب جوش

کاربرد گلوب ولو لب جوشی

 گلوب ولو لب جوشی کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارند. در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم:

  • صنایع آب و فاضلاب
  • صنایع پتروشیمی و نفت و گاز
  • تاسیسات سیال بخار
  • صنایع اسیدی و شیمیایی
  • آب شور و صنایع دریایی
  • صنایع دارویی
  • صنایع غذایی
  • آب و فاضلاب
  • نیروگاهی

توجه داشته باشید، گلوب ولو لب جوشی از انواع شیرآلات صنعتی هستند که در صنایع همچون پتروشیمی نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند. دیسک داخلی این شیر نیز شباهت بسیاری به بشقاب دارد و به همین دلیل به این شیرها، گلوب ولو لب جوش گفته می شود. گلوب ولو لب جوش با توجه به قطع شدن حرکت خطی جریان سیال در درون شیر از شید های دیگر نیز مقاومت بسیار بیشتری دارد و از جمله مزایای این شیر نیز می توان به مقاومت بالای آن اشاره نمود.

گلوب ولو لب جوش چه مزایای دارد؟

از گلوب ولو لب جوش برای وصل یا قطع نمودن جریان سیال و همینطور کنترل سیال استفاده می شود.

  • با توجه به شکل مخروطی گلوب ولو لب جوشی نقطه تماس نیز با نشیمنگاه بیشتر خواهد بود و به صورت کامل فرایند آب بندی انجام می شود.
  • گلوب ولو لب جوش نیز به گونه ای تولید شده تا بتوان نگهداری و تعمیر روی خطر را بدون اینکه شیر را خارج کنید انجام دهید.
  • با توجه به این که این نوع شیر در صنایع بسیاری کاربرد دارد. به گونه ای پر مصرف است لوازم یدکی آن نیز به آسانی یافت می شود و در دسترس است.
  • با توجه به فاصله بسیار کمی که میان حالت بسته و باز وجود دارد سرعت واکنش گلوب ولو نیز افزایش پیدا می کند و این امر در شرایطی که همواره شیر در حال تنظیم است حائز اهمیت می باشد.
  • روکش و همینطور نگهداری مجدد نشیمنگاه نیز آسان می باشد.
  • اگر دیسک به ساقه متصل نگردد، می توان از آن در تقش گلوب ولو بازرسی استفاده گردد‌.

قیمت گلوب ولو لب جوش

اجزای گلوب ولو لب جوش

محرک: این قسمت از گلوب ولو لب جوش یک کنترل کننده می باشد که برای بستن یا باز نمودن شیری که طراحی شده به راحتی عمل می نماید.
یوک: یوک نیز برای مقاومت نمودن در برابر رانش محرک طراحی گردیده و این قطعه نیز دارای ساختار بسیار سختی است.
بوش: این قطعه نیز برای محافظت نمودن از سوپاپ در حین فرایند مورد نظر طراحی گردیده است.
ساقه: ساقه نیز بدون چرخش از طریق یک حلقه یاتاقان به دیسک متصل می گردد.
بدنه: بدنه گلوب ولو لب جوشی نیر به صورت فورج و ریخته گیری طراحی و در نتیجه تولید می گردد.

سخن آخر

گلوب ولو انواع مختلفی دارد که یکی از آنها گلوب ولو لب جوشی است. این شیرآلات کاربرد فراوانی دارند و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در هنگام خرید گلوب ولو لب جوش حتما به تمامی موارد توجه داشته باشید و بهتر است این شیر ها را از تولید‌کنندگان معتبری خریداری کنید تا هیچ گونه مشکلی به وجود نیاید. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید از طریق شماره های سایت با متخصصان ما ارتباط برقرار کنید و به پاسخ تمامی سوالات خود در مورد گلوب ولو لب جوشی دست یابید.

به ولو آنلاین خوش آمدید!

در ولو آنلاین، با بیش از ده سال تجربه در زمینه تامین ملزومات صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع شیمیایی و دارویی، مفتخر به ارائه بهترین شیرآلات صنعتی هستیم. خدماتی که ما به تمامی مشتریان عزیز خود ارائه می‌دهیم:

  • تنوع محصولات: در ولو آنلاین، مجموعه‌ای گسترده از شیرآلات صنعتی فولادی (شیر توپی یا بال ولو) (شیر کشویی یا GATE valve) را به شما ارائه می‌دهیم. مطمئن می‌شویم که نیازهای شما را پوشش می‌دهیم.
  • کیفیت برتر: تمامی محصولات ارائه شده از بهترین مواد ساخته شده و با استانداردهای صنعتی رعایت شده‌اند. ما از کیفیت بالا و عمر طولانی محصولاتمان اطمینان داریم.
  • خدمات اطلاع رسانی: ما به شفافیت اهمیت می‌دهیم و به شما اطلاعات دقیق و سریع در مورد محصولاتمان ارائه می‌دهیم تا شما تصمیم درستی بگیرید.
  • ارسال سریع: تعهد ما به ارسال سریع و به تمامی نقاط کشور به شما اطمینان می‌دهد که پروژه‌هایتان به موقع تحویل داده شوند.

آیا آماده‌اید تا تجربه‌ای جدید از خرید شیرآلات صنعتی را تجربه کنید؟ با ولو آنلاین تماس بگیرید و ببینید چگونه می‌توانیم به شما در اجرای پروژه‌هایتان کمک کنیم. همچنین، از تخفیفات و پیشنهادهای ویژه ما بهره‌مند شوید.